1. Szakértelem
Nagyon fontos, hogy egy szuperérzékeny minél képzettebb legyen, hiszen így tud majd csak érvényesülni a szakmájában, mivel jellemzően visszafogottabb, mint munkatársai. Aron szavaival élve ez a kifinomultság tesz minket hitelessé. Sajnos már a szuperérzékenyek számára kitalált szakmákban is, úgy, mint az orvoslás, oktatás, jog, művészet, tanácsadás stb. egyre inkább a terjeszkedés és a profitszerzés válik elsődleges szemponttá, a tudás helyett.
2. Elhivatottság
Sokan egy életen át keresik a számukra megfelelő hivatást, mégsem találnak rá. A hivatás megszólít, elkötelezetté tesz és az anyagiaktól függetlenül is életünk részévé válik. Egy szuperérzékeny számára minden adottság rendelkezésre áll (érzékenység és rendkívül erős intuíció), hogy megtalálja a számára ideális hivatást. Sokan ezért a hivatásuk a hobbijuk, amit szabadidejükben űznek, a munkájukkal pedig pénzt keresnek. (Ahogy tette ezt anno Einstein is.) Szerencsés esetben a kettő találkozik.
3. Önazonosság
Önmagunk megtalálása egy hosszú folyamat része. Sok szuperérzékeny a saját útját csak élete második felében találja meg, amikor már kevésébe veszi figyelembe mások akaratát és ekkor talál rá a „belső hangjára” és jön rá, hogy valójában melyik is a neki való hivatás. Néha előfordul az is, hogy túl erősek ezek a belső hangok és nehéz választani közülük. Ilyenkor fontos, hogy jó döntéseket hozzunk és vegyük elő racionális énünket. És hasznos lehet néha a tényeket is figyelembe venni, az intuíciónk mellett. Persze az önbizalom sem árt, hogy merjük felvállalni a döntéseink következményeit és bízni magunkban, hogy helyesen cselekedtünk. Ha nem próbálod ki, sosem tudod meg, mi történt volna. Tanulni is legfőképp hibáinkból tudunk. Ráadásul alapos önismerettel tudatosan el tudod kerülni azokat a helyzeteket, melyek nem ideálisak számodra.
Sok szuperérzékeny pontosan a fenti szempontok miatt kezd saját vállalkozásba. Ugyanis így mi határozhatjuk meg a munkaidőnket, a minket érő ingerek mennyiségét, az üzleti partnereket és még a főnökkel sem kell vitatkozni. Bár kétségkívül, hogy a legkeményebb főnökök mi saját magunk vagyunk. Ráadásul az intuíciónk segít megérezni a piaci trendeket és kockázatkerülő énünk miatt több időt és energiát is fordítunk az előkészítésre. Egy szuperérzékeny vállalkozónak fontos azonban megtanulnia, hogy két lábbal álljon a földön, ne veszítse el a kapcsolatát az ügyfeleivel és ne engedje, hogy a túl sok ötlet szétaprózza. Koncentrálj és higgy benne, hogy nem csak kapcsolatok útján tudsz új ügyfelekre szert tenni, hanem elsősorban a szakértelmednek, elhivatottságodnak és önbizalmadnak köszönhetően.
Bár a fentiek főként Elaine N. Aron kutatási adatain alapulnak, kicsit mintha rólam szólna. De biztos vagyok benne, hogy sokan vannak ezzel hasonlóképpen.
Ha úgy érzed bizonytalan vagy a hivatásodat illetően vagy kérdéseid vannak a szuperérzékenység kapcsán, keress bátran az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
eszter.kovesdi.coach@gmail.com
+ 36 20 517 1400